Zásady vrácení peněz a Reklamace
Tento řád je platný v elektronickém obchodu www.doprajsi.cz.
Základní ustanovení
Tento reklamační řád byl zpracován podle Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů (dále jen “Zákon”) a v souladu se zákonem 250/2007 Sb z. o ochraně spotřebitele a vztahuje se na spotřební zboží ( dále jen “Zboží”), u kterého jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího odpovědnosti za vady (dále jen “Reklamace”).
Prodávající Společnost Monuto s.r.o., Pri Šajbách 9543/1A, 831 06, Bratislava, Slovenská republika, IČO: 53687299, DIČ: 2121480647 (dále jen „provozovatel“ nebo „prodávající“).
Vrácení tovaru do 14 dnů / Odstoupení od smouvy
V souladu s ustanoveními zák. čj. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a to změně a doplnění některých zákonů, má zákazník právo odstoupit od této smlouvy bez uvedení důvodu do 14 dnů. Tuto dobu jsme prodloužili na 20 dnů, avšak dalších 6 dnů je určeno pro vrácení nepoužitého, v originální krabici a nepoškozeného zboží. Tahle lhůta plyne ode dne, úplného převzetí zboží zákazníkem, nebo třetí stranou, kterou zákazník pověřil převzetím zboží.
Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit 2 způsoby:
- Dopisem – dopis je třeba zaslat na adresu: Monuto s.r.o., Pri Šajbách 9543/1A, 831 06, Bratislava, Slovenská republika
- Emailem – na emailovou adresu: info@doprajsi.cz
Pro urychlení odstoupení od smlouvy se doporučuje zákazníkům, aby vyplnili formulář zasílaný spolu se zbožím nebo na v objednávce zákazníkem uvedenou e-mailovou adresu a následně zaslali i dopis, avšak je dostačující využít jen jednu z možností.
Po odstoupení od smlouvy budou zákazníkovi odeslány veškeré úhrady, které uhradil v souvislosti s uhrazením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k zákazníkovi. Toto se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud zákazník zvolil jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který je v nabídce.
Platba je zákazníkovi vrácena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne doručení Vašeho oznámení o odstoupení od smlouvy. Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký byl použit při platbě, pokud nebylo dohodnuto jinak. Platba bude vrácena až po doručení vráceného zboží zpět na požadovanou adresu.
Zboží je třeba zaslat nebo přinést na požadovanou adresu nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Zásilky je třeba zasílat bez dobírky. Přímé náklady na vrácení zboží nese zákazník. Vzhledem k tomu, že v případě odstoupení se smlouva od začátku ruší, vrátí si smluvní strany všechna vzájemně přijatá plnění. Proto pokud dojde k uplatnění tohoto práva, zákazník je povinen dodržet následující podmínky k vrácenému zboží:
– vrácené zboží by mělo být v původním obalu,
– vrácené zboží by nemělo jevit známky používání,
– vrácené zboží by mělo být nepoškozené,
– vrácené zboží musí být kompletní (včetně návodu o způsobu používání, příbalového letáku a podobně, pokud byly součástí balení výrobku).
Pokud je vrácené zboží poškozeno, prodávající má právo vymáhat částku za poškození zboží z prodejcem vrácených peněz kupujícímu pomocí soudního řízení.
Zboží je třeba zkontrolovat ihned při převzetí! Při zjištění závady je třeba neprodleně kontaktovat provozovatele.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
- poskytnutí služby, pokud se služba začala plnit se souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,
- prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele, nebo zboží, které vzhledem k jeho vlastnostem nelze vrátit, nebo zboží, které rychle podléhá zkáze,
- prodej audiovizuálního díla, zvukového záznamu nebo zvukově-obrazového záznamu uměleckého výkonu nebo multimediálního díla, které spotřebitel rozbalil,
- prodej novin, časopisů a periodického tisku,
- loterie a jiné podobné hry.
Důvody pro vrácení
Uveďte důvod odstoupení od smlouvy (např. vadné produkty, nesprávně dodané položky).
Postup vrácení
Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je nutné balík zaslat na vlastní náklady. Při odstoupení z důvodu poruchy, chyby nebo nedodání kompletního produktu zajistíme přepravu my. Pro více informací nás kontaktujte na info@doprajsi.cz.
Proces vrácení peněz
Po obdržení zásilky a uznání odstoupení od smlouvy vám peníze zašleme na účet do 14 pracovních dnů.
Záruční podmínky a Reklamační podmínky
Prodávající poskytuje záruku na zboží v délce 24 měsíců. Záruka začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím. Kupující je povinen prohlédnout zboží ihned po jeho převzetí, při zjištění vady je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit prodávajícímu. Prodávající neodpovídá za vady zboží, které byly způsobeny kupujícím. Pokud prodávající může vyloučit zavinění kupujícím, kupující má právo: a) odstoupit od smlouvy; b) žádat o výměnu zboží; c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo uplatnit reklamaci poštou nebo dopravní službou, kde zašle včetně vadného zboží i kopii daňového dokladu a žádost o reklamaci, kde popíše rozsah vady zboží. Pokud je poškození zaviněno nesprávným zacházením nebo porušením pravidel, která jsou uvedena v uživatelském manuálu bude reklamace zamítnuta.
Vyřizování reklamací se řídí záručními podmínkami konkrétního zboží a Občanským zákoníkem.
Provozovatel odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím a za vady, které se vyskytují po převzetí zboží v záruční době. Záruční doba je 24 měsíců. Provozovatel, neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
Zákazník si zboží musí vizuálně zkontrolovat ihned při a po převzetí. Má nárok zboží nepřevzít tehdy, je-li na něm viditelné mechanické poškození zjevně způsobené přepravou nebo je-li zboží neúplné.
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích částí) způsobené používáním.
Na akumulátory (baterie) se vztahuje standardní záruční doba 24 měsíců (2 roky). Jelikož je ale baterie spotřební materiál a ztrácení kapacity je přirozenou vlastností (ne vadou) tak záruka se dá uplatnit pouze na konstrukční, či skrytě materiálovou vadu. V případě rapidní ztráty kapacity lze baterii reklamovat pouze během prvních 6 měsíců od koupě produktu. Pokud se však ztráta kapacity objeví po uplynutí této lhůty, uplatnění reklamace nebude možné, protože ztrátu kapacity mohou mít za následek různé aspekty jako například způsob nabíjení a vybíjení, způsob skladování, intenzita používání.
Při uplatnění práva na opravu doručí zákazník reklamované zboží včetně kopie dodacího listu a faktury (případně jinou formu daňového dokladu) a záruční list. Při uplatnění jiných práv vyplývajících z odpovědnosti provozovatele, za vady (tj. práva na výměnu věci, práva na odstoupení od kupní smlouvy a práva na přiměřenou slevu), zákazník doručí reklamované zboží včetně kopie dodacího listu, faktury (případě jinou formu daňového dokladu) a záruční dopis po předchozí dohodě s provozovatelem.
PŘÍJEM REKLAMACI – Před odeslaním reklamace nás kontaktujte na info@doprajsi.cz. Doručení reklamace můžeme zařídit za Vás nebo balíky posílejte na vlastní náklady. Typ přepravce a varianta přepravy je určena na Vás. Zašlete nám poštou v obálce doklad od prperavy a poštovné Vám přeplatíme úhradou na účet. Adresa pro přijímání reklamací: Monuto s.r.o., Pri Šajbách 9543/1A, 831 06, Bratislava, Slovenská republika. O přijetí a řešení reklamace Vás budeme informovat telefonicky nebo emailem (dle údajů ve Vaší objednávce nebo na reklamačním lístku, neručíme za špatně uvedené kontaktní údaje.)
Prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec služeb zákazníkům nebo záruční servis je povinen vyřídit reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní (§ 18 odst. 4 Zákona o ochraně spotřebitele).
V případě, že reklamovaná závada byla způsobena zákazníkem – poškozením výrobku, nevhodným používáním nebo nevhodnou manipulací. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatní během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Tím není dotčena povinnost prodávajícího podle odstavce 9 § 18 Zákonu o ochraně spotřebitele.
Provozovatel, neodpovídá za vady, ke kterým došlo mechanickým poškozením výrobku, provozováním výrobku v nevhodných podmínkách (chemicky agresivní, prašné, vlhké prostředí, v silném magnetickém poli, nevhodné dobíjení produktů, používání nebo uskladnení produktů v teplotách mimo rozpětí 10-28 ºC …), zásahem do výrobku jinou než oprávněnou osobou (autorizovaným servisem), nebo které byly způsobeny živelnou pohromou nebo nesprávným napájecím napětím.
Pokud provozovatel, při koupi zboží nabízí zákazníkovi k prodanému zboží bezplatně další zboží jako dar, je dispoziční vůlí zákazníka, zda nabízený dar přijme. Dar však není prodaným zbožím, proto provozovatel neodpovídá za jeho případné vady.
Vyřízení reklamace
Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. O způsobu odstranění vady rozhoduje prodávající a je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu zboží, nebo týká-li se vada pouze součásti zboží, výměnu této součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.
Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné potíže.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit, a která brání tomu, aby se zboží mohlo řádně užívat jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení kupní ceny).
Kupující má právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení kupní ceny) i tehdy, jde-li sice o odstranitelnou vadu, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě zboží řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí se vady po opravě se považuje stav, pokud se stejná vada vyskytne potřetí po jejích alespoň dvou předchozích opravách.
Kupující má právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz) i tehdy, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro větší počet vad věc řádně užívat . Za větší počet vad se považují současně nejméně tři různé odstranitelné vady, přičemž každá z nich brání v řádném užívání.
Jde-li o neodstranitelnou vadu, která však nebrání řádnému užívání zboží, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny výrobku.
Pokud má kupující právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení kupní ceny), záleží na kupujícím, které z těchto práv si uplatní. Jakmile si však zvolí jedno z těchto práv, nemůže již tuto volbu sám jednostranně měnit.
Pokud kupující právo na odstoupení od smlouvy (vrácení kupní ceny) na reklamovaný produkt, tak peníze zašleme na účet kupující do 14 pracovních dnů.
Pokud potřebujete pomoc, dejte nám vědět
Telefon: +420 602 571 729
Jsme vám k dispozici každý pracovní den od 10:00 do 15:00.
Email: info@doprajsi.cz
Odpovídáme obvykle do 24 hodin během pracovních dnů.
Adresa:
Monuto s.r.o.
Pri Šajbách 9543/1A,
Bratislava, 831 06,
Slovenská republika